e hënë, 30 mars 2009

Svag kaliber på media

Nu går drevet i media iscensatt av Svts kaliber. De utsåg tre infiltratörer som skulle nästla sig in i Sverigedemokraterna med order om att förfalska och provocera uttalanden som de sedan publicerar och hävdar att dessa är partiets officiella ståndpunkter.
De personer som beter sig på detta sätt, att falskeligen söka sig in och sedan grovt missbruka den gästvänlighet som partiet visade dem är enbart värda mitt förakt. Dessa personer är i mina ögon så otroligt låga och så genomruttna. De får nog sina straff i folks ögon i sinom tid. Jag själv väljer att inte ens nämna deras namn.

När det gäller de så kallade "rasistiska uttalanden" som Sd blir anklagade för så anser jag inget av dem kan kallas rasistiska och därmed vara åtalbara. De fega kräken till reportrar borde i sådant fall anmält detta till polis och sedan få det provat men eftersom de inte kan härleda uttalanden till detta är denna cirkus enbart en osvenskt och omoraliskt knivhugg i ryggen på hederliga medborgare.
En del av de så kallade inspelningarna från SDmedlemmar är kanske inte helt bra språkbruk. Jag kanske inte skulle välja att uttala mig på det just det sättet.
Men det som kvarstår är det sättet man agerade på från media sida. Vad är det som inte säger att dessa infiltratörer själva producerat flera av bandupptagningarna.
När man även maskar ljudet så stärks misstankarna av att spionerna själva fabricerat det mesta av materialet. Sådana människor kan man förvänta sig vad som helst av.

Jag pratade även med en journalist vilken jag lade fram denna teorin för och han kunde inte med säkerhet säga att så inte varit fallet. Om det däremot visat sig att någon företrädare uttalat sig direkt olagligt eller för partiet på ett synnerligen skadligt sätt kommer det givetvis att vidtagas åtgärder emot detta.

På min fråga om han kände till om det bara var på tre platser,Stockholm,Göteborg.Skåne det spelats in av förtäckta spioner så svarade han " vad jag vet så var det fler platser som det skulle finnas bevis för värre uttalanden. Enligt honom var det Väst eller Värmland eventuellt också. På mina frågor om vad det var för typ av uttalande, om det var rasistiska eller antisemtisktiska så fick jag bara ett leende och beskedet att det får du väl se snart i tidningen.
Nu fäster jag inte så stor vikt på detta eftersom jag är helt övertygad att i åtminstone Värmland inga antisemtistiska eller rasistiska bandningar gjorts.

Jag och partiledare Jimmie Åkesson pratade om detta i pauserna av intervjuerna som han fick hålla under söndagen. Jimmie tog upp frågan att varken han eller partiet kan gå in i hjärnan på folk som anmäler sig som medlemmar och inte heller ska göra det om det nu vore möjligt rent tekniskt. Så partiet kan inte lastas för om någon medlem visar sig inte dela partiets värdegrund eller slänger ut sig något överilat.



Media verkade i alla fall nappa på det eftersom TV4 skickade ett team från Stockholm till Örebro enbart för att få prata med partiledaren Jimmie Åkesson. Jimmie blev filmad utanför Berns arena av TV4 varvid jag fick hålla Jimmies rock tills intervjuven var klar och vi gick in i värmen igen.
Nu skulle söndagen handla om SD Örebros årsmöte men i och med medias stora intresse så hade Jimmie fullt upp med att svara på medias frågor.
Så mera utförligt från SD Örebros årsmöte kommer att läggas upp senare här och även på SD Forshagas sida. Jag deltog i egenskap av revisor vilket jag fick förnyat förtroende för i ett år till.

Kan som hastigast rapportera att Örebrodistriktet är fullt av kunniga och kompetenta företrädare som jag har fullt förtroende inför. Och årets årsmöte var som det alltid brukar nämligen proffsigt genomfört och många nya ansikten dök upp bland de man kände igen från förra årsmötet.
Jimmie Åkesson blev vald till mötesordförande.

2 komente:

Anonim tha...

Missförstå mig inte, Göran. Jag är sverigedemokrat. Men "De utsåg tre infiltratörer som skulle nästla sig in i Sverigedemokraterna med order om att förfalska och provocera uttalanden som de sedan publicerar och hävdar att dessa är partiets officiella ståndpunkter" verkar inte stämma eftersom de själva påstår att de gav tydliga instruktioner till sina tre spioner och infiltratörer att inte provocera någon. Däremot vore det intressant om några av medlemmarna som har sagt dessa saker också är planterade. Det har jag inte tänkt så mycket på, men det är förstås fullt möjligt, särskilt i det bananland och den demokrati vi lever i idag. I Tyskland har staten, och SR får ju ändå ses som statligt - i alla fall statligt finansierat -, planterat människor i det förvisso extrema partiet NPD. De planterade personerna uttalade sig mycket grovt, och det framkom sedan i medierna. Man ville förbjuda NPD. Sedan avslöjades det att uttalandena fälldes av sådana här planterade personer, inte av genuina NPD:are.

Sedan undrar jag vad du menar med det ska komma i tidningen om olämpliga uttalanden. Är det fler medier än "Kaliber" som har infiltrerat partiet? Har de infiltrerat Värmland också? Eller kommer detta i de två kommande programmen av "Kaliber"? Jag förstår faktiskt ingenting. Det var helt ny information för mig. Kan du vänligen utveckla?

Göran olsson tha...

Hej. Visserligen kan ingen varken bevisa eller motbevisa vilka arbetsätt dessa reportrar verkligen hade men i och med att man smygfilmar och nästlar sig in i ett öppet och demokratiskt parti i största hemlighet blir man misstänksam emot sådana arbetsmetoder. Detta är en företelse som inte har någon förankring i Sverige villl jag hävda. Varför inte vara ärlig och tala om att man gärna vill följa partiet under en viss tid då är jag säker på att partiet inte skulle neka någon seriös reporter detta.
Om vi leker med tanken att ett antal personer löser medlemsavgift och blir medlemmar och sedan uttalar sig provocerande och emot partiets värdegrund. Dessa personer är ju rent tekniskt SD medlemmar men deras enda syfte är att skada partiet.
Kan då media gå och hävda att det är partiets linje. Nej menar jag, media förlorar hela sin trovärdighet i och med detta.

Visst kan det slinka ur opassande skämt eller kommentarer från oss alla men som vi alla vet så blir det missvisande när man inte jämför med andra partier.
Vice partiordförande och presstalesman, Jonas Åkerlund kommenterade saken på ett ypperligt sätt i en intervjuv av Expo. (Länkar ej till expo av princip).

När det gäller samtalet jag hade med en reporter så var det nog mest ett putslustigt sätt att skämta eftersom han visste att jag var från Värmland. Så det finns inga som helst belägg för den saken.
Men visst ska vi vara vaksamma på vad som sker även inom vårt eget distrikt. Vi får inte glömma att de krafter i samhället som vill stoppa oss blir mer och mer desperata.

Men jag är säker på att våra väljare inte köper dessa vidriga attacker emot partiet.

Mvh Göran