e hënë, 25 maj 2009

Baklänges sossar

Hittade denna lustiga artikel på en sosseblogg:http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=235&blogg=33146×tamp=18:31:02

Piteå vänder ryggen åt Sverigedemokraterna

Idag vid lunchtid passerar jag Byxtorget i Piteå och får till min förskräckelse se att Sverigedemokraterna håller torgmöte. Ringer partiexpen som genast mobiliserar SSU och partister som kommer till torget. Spontant bildar SSU och Muf, som åxå finns på plats en vägg av ryggar mot SD.

Raden blir längre och längre och även om min förskräckelse över SD:s budskap naturligtvis inte försvinner så känns det bra att människor vill visa att vi inte accepterar främlingsfientlig propaganda.



Läs mer i PT


Denna sossedam hade tydligen stora besvär med att SD hade torgmöte inför EU-valet i Luleå.
Jag kunde inte hålla mig utan skickade detta svaret:

För ett tag sedan passerade jag Byxtorget och får till min förskäckelse se att Socialdemokraterna håller torgmöte. Ringer genast partiexpen (SDs) som undrar varför jag ringer? Skriker då upphetsat att vi kan ju inte acceptera svenskfientlig propaganda, så nu måste ni mobilsera omedelbart med folk som står baklänges.
Mannen i telefonen frågar mig artigt om jag verkligen har kommit rätt och om jag är nykter. Sedan innan han lägger på förklarar han att demokrati och yttrandefrihet gäller i Sverige och ber mig respektera det. Då förstår jag att alla har rätt till sin åsikt.
Vill man stå baklänges får man göra det till och med stå på huvudet är tillåten bara man inte hindrar trafiken förstås,fast man får räkna med att alla anser att man är tokig. Men det är en rättighet det också så länge man inte bryter mot lagen eller stör andra.


Vänligen Göran

Nuk ka komente: